16 Mei 2009

PAS DAN DAP TIDAK BOLEH TERIMA HAKIKAT- MUFTI PERAK

. 16 Mei 2009

RINGKASAN TEMUBUAL EKSKLUSIF MAJALAH MILENIA MUSLIM MEI INI.


Mereka tidak merampas kuasa, cuma mereka (UMNO) bagi tahu kepada Tuanku Sultan sekarang BN telah mendapat majoriti ahli dewan kerana 3 adun dari PKR dan DAP telah keluar parti dan menjadi adun bebas dan seorang adun kembali keapda UMNO!

Terimalah hakikat itu, tetapi PAS dan DAP tidak boleh terima hakikat, sekarang BN ada 31 ahli dewan. Kalau kita mengasihi orang kafir itu adalah itu haram, kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi tidak boleh berkasih sayang dengan orang kafir!

Kenapa PAS lebih menyayangi orang kafir daripada sayang orang islam sendiri? Orang islam PAS sanggup maki hamun, orang kafir kita berpeluk-peluk pula, macam kes Elizabeth Wong memang jelas dia buat maksiat, kenapa ada muslimat PAS dan PKR peluk sampai menangis dan macamana NIk Aziz boleh sokong Elizabeth dalam isu ini sedangkan kita dan Nik Aziz tahu yang DAP tidak akan sokong ISLAM! Tengok Karpal Singh kata apa, langkah mayat saya dulu kalau PAS nak tubuh negara ISLAM!

Petikan dari salah satu wawancara Dato Seri Harussani Zakaria, Mufti Besar negeri Perak dalam majalah Milenia Muslim keluaran bulan Mei!


sumber http://www.gerakan-anti-pkr.com/


p/s : Penyokong PAS, kalau mufti itu menyebelahi mereka, mereka lambung puji bagai nak gila. Tapi bila ada ulama yang hentam atau tegur mereka, mereka kata itu ulama dunialah, ulama kerajaan la.

Baru-baru ini, sembang dengan seorang penyokong PAS. Dia kata, sekarang ni Dato Harun Din pun dia tak suka sebab nak berbaik-baik dengan UMNO. Ulama yang sokong untuk berbaik-baik dengan UMNO, semua dia orang pangkah. Inilah amalan Islam cara PAS. Assyobiyah! Macam perangai orang Yahudi pun ada. Kalau sokong dia orang, itulah dia hero, itulah pejuang. Tapi kalau tegur sikit, kritik sikit, itulah pengkhianat agama. Sampai ulama pun nak dia orang pangkah!

Penyokong PAS ni semangat aja lebih, sokong Islam konon, tapi ilmu tentang Islam, langsung tak ada. Yang dia orang ikut, Islam cara PAS, bukan cara Nabi SAW...Lebih penting lagi, PAS bukan nak perjuangkan Islam, tapi sebenarnya nak kuasa jadi PM, Menteri dan lain-lain...itu yang sebenarnya niat dia orang...tak percaya, tengok ajalah apa yang jadi kat Perak...

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

Perancangan DAP disebalik pembelaan Anwar oleh Karpal Singh ?

Fakeh berkata...

Suka dicadangkan pihak UMNO menghubungi En Saiful 013-365 5715 bagi mengadakan suatu program ceramah tertutup bertajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH. Kumpulan ini terdiri daripada anak-anak murid tok guru pondok yang giat berdakwah secara sukarela menyedarkan masyarakat tentang kekufuran PAS dari segi aqidah. Mereka tidak mengharapkan sebarang bayaran dan apa yang dilakukan ialah bersifat fisabilillah

Bingai @ Bangang berkata...

Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

aku yang bingai